Optimisten

Dit is de ideale boot om mee te leren zeilen. Talloze mensen zetten eerst voet in deze boot voordat ze een andere betreden vanwege zijn robuustheid en simpliciteit. Vandaar is dit de ideale beginnersboot voor onze aspiranten. Ze hebben weinig onderhoud nodig, zijn compact en zeer beweegbaar. Door de zeiloppervlakte van 3,5 m² zijn ze internationaal geliefd. De optimist heeft dan ook de grootste wedstrijdklasse van alle zeilcompetities.

Lasers

Nadat de aspiranten genoeg ervaring hebben opgelopen en overstappen naar de juniors, zullen ze ongetwijfeld kennis leren maken met wat grotere zeilboten. De laser is een eenmansboot met een zeiloppervlakte van 7.06 m², een pak groter dus dan de optimist. Hierdoor gaat hij sneller wat het zeilen een stuk uitdagender en sportief maakt. De laser heeft vele ondercategorieën. Wij maken altijd gebruik van de "laser standaard". Dit zorgt voor een aangename zeilervaring met veel actie.

Sea-Rover (620)

De Sea-Rover is een van onze grotere boten. In het vaarseizoen zal je deze ongetwijfeld in de haven vinden, waar hij plaats neemt bij een van de jachtclubs. Deze 620 heeft een zeiloppervlakte van circa 15m² en kan tot wel 8 leden meenemen. De Sea-Rover wordt ook gebruikt als roeiboot in de haven. De robuustheid van deze boot maakt hem ook geschikt om langs de kust te zeilen.